هزینه سفر به ابوظبی

ابوظبی پایتخت کشور امارات است و از لحاظ جمعیت در رتبه دوم کشور امارات قرار دارد. این شهر در سال‌های اخیر با کشف منابع غنی نفت و گاز توانست رشد و توسعه را به‌سرعت تجربه کند. به همین منظور سفر به ابوظبی در برنامه بسیاری از گردشگران قرار دارد.به همین دلیل توجه به هزینه سفر به ابوظبی در اولویت این افراد است. شما نیز با در نظر گرفتن دقیق و منظم حداقل هزینه سفر به ابوظبی می‌توانید یک سفر بدون چالش و برنامه‌ریزی شده را سپری کنید و لذت ببرید.

 

هزینه سفر به ابوظبی

هزینه سفر به ابوظبی چیز واحدی نیست، زیرا هر فرد برای خود ایده‌آل‌های مختلفی در طول سفر دارد و ممکن است خرج و برج جداگانه و متفاوتی نسبت به دیگران داشته باشد. مواردی که باید در لیست هزینه سفر به ابوظبی قرار دهید شامل مواردی نظیر هزینه هتل، تاکسی، بازدید از مکان‌های گردشگری، خورد و خوراک، هزینه پرواز، هزینه های پیش از سفر به ابوظبی و غیره هستند. هزینه سفر به ابوظبی تقریباً چیزی نزدیک به شهر دبی است، منتها با این تفاوت که هزینه‌هایی مانند هزینه پرواز و هتل به مراتب کمی ارزان‌تر خواهد بود. مطالعه ادامه محتوا به شما کمک می‌کند تا حدود و حداقل هزینه سفر به ابوظبی را متوجه شوید.

 

هزینه های پیش از سفر به ابوظبی

هزینه های پیش از سفر به ابوظبی هزینه‌هایی هستند مربوط به دریافت یا تمدید پاسپورت و ویزا و همچنین عوارض خروج از کشور! نکته‌ای که در اینجا قابل ذکر است، این هزینه‌ها بطور قطع از شما دریافت می‌شوند و باید آنها را در لیست هزینه‌های ثابت خود قرار دهید. منظور اینکه این هزینه‌ها اجنتاب‌پذیر یا قابل کاهش نیستند. با این حال برای باقی هزینه‌های خود می‌توانید مدیریت بهتری انجام دهید تا بطور کلی هزینه سفر به ابوظبی را کاهش دهید.

در این بخش به موضوع اصلی خود بپردازیم، یعنی هزینه های پیش از سفر به ابوظبی:

هزینه تهیه پاسپورت: برای دریافت و صدور پاسپورت هزینه‌هایی جهت ثبت فرم‌های ثبت‌نام، دادرسی، شهرداری، عکس و سایر موارد از شما دریافت می‌شود که همگی در کنار هم چیزی حدود 500 هزارتومان خواهد شد.

توجه:

درصورتی که پاسپورت دارید اما از زمان اعتبار آن گذشته است، باید برای تمدید اعتبار نیز هزینه‌ای پرداخت کنید که آن هزینه به مراتب کمتر از صدور پاسپورت برای اولین بار است.

هزینه دریافت ویزا: برای سفر به کشور امارات نیازمند دریافت ویزا هستید. احتمالاً برای سفر به ابوظبی ویزاهای کوتاه مدتی مانند 10 روز الی 1 ماه را انتخاب می‌کنید. هزینه ویزای 10 روزه 288 درهم امارات و ویزای 1 ماهه 295 درهم است. برای ویزای دو ماهه نیز هزینه‌ای حدود 550 درهم باید در نظر داشته باشید.

 

توجه کنید که دو نوع ویزا وجود دارد؛ ویزای سینگل و ویزای مولتی.

 

تفاوت این دو ویزا در این است که شما با در اختیار داشتن ویزای سینگل در مدت زمان اعتبار آن می‌توانید یکبار فقط به امارات سفر کنید، اما با داشتن ویزای مولتی تا هر موقع که اعتبار دارید می‌توانید از امارات خارج و مجدداً وارد کشور شوید. هزینه‌های ویزای مولتی در بازه زمانی 1 ماه و 2 ماه به‌صورت زیر است:

1.      ویزای مولتی 1 ماهه: 550 درهم

2.      ویزای مولتی 2 ماهه: 880 درهم

هزینه عوارض خروج از کشور: برای خروج از کشور باید هزینه‌ای را پرداخت کنید که به آن عوارض خروج از کشور می‌گویند. این هزینه با توجه به تعداد دفعات خروج شما از کشور محاسبه می‌شود.

·       برای اولین سفر هزینه‌ای حدود 500 هزار تومان

·       برای دومین سفر هزینه‌ای حدود 780 هزار تومان

·       برای سومین سفر و بیشتر، حدود 1 میلیون تومان

این تمام موارد و هزینه‌هایی بود که شما پیش از سفر به ابوظبی باید جهت کسب اجازه خروج از کشور و ورود به امارات پرداخت کنید. همانطور که در ابتدای این بخش گفتیم، این هزینه‌ها قطعی از شما دریافت می‌شود و حتماً در لیست خرج‌های ثابت خود یادداشت کنید.

 

هزینه بلیط هواپیما برای سفر به ابوظبی

یکی از روش‌های سفر و در واقع راحت‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها، سفر هوایی است. با این حال بخش قابل توجهی از بودجه سفر گردشگران صرف هزینه بلیط هواپیما به ابوظبی می‌شود که البته این موضوع اجتناب پذیر نیست. هزینه بلیت هواپیما به ابوظبی با توجه به موارد بسیاری متغیر است. آنقدر این عوامل در تعیین قیمت پرواز موثر هستند که شدت تفاوت قیمتی بسیار بالاست. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم سری به وبسایت‌های رزرو بلیط هواپیما بزنید تا خودتان متوجه هزینه پرواز به ابوظبی بشوید.

بطور کل اگر بخواهیم عوامل موثر در قیمت بلیط هواپیما به ابوظبی را نام ببریم، موارد زیر ذکر می‌شوند:

·       مبدأ سفر

·       زمان سفر

·       کلاس پرواز

·       شرکت هواپیمایی

·       نوع پرواز

هزینه‌ای که در برخی از وبسایت‌های خرید بلیط هواپیما وجود دارند به این صورت است که برای سفر رفت و برگشت هزینه‌ها بین 20 میلیون تومان تا 90 میلیون تومان متغیر هستند.

 

هزینه هتل در ابوظبی

برای اقامت در ابوظبی بهترین و راحت‌ترین گزینه رزرو هتل‌های با کیفیت است. ابوظبی شهری است که هتل‌های بسیار با کیفیت و با امکاناتی دارد. خیلی سریع به سراغ معرفی بهترین هتل‌ها و هزینه هتل در ابوظبی برویم.

برای رزرو هتل در ابوظبی حداقل هزینه 50 درهم را در نظر داشته باشید. در واقع هزینه هتل در ابوظبی از 50 درهم شروع می‌شود. طبیعی است که هرچه قیمت بالاتر می‌رود، امکانات و موقعیت مکانی هتل نیز بهتر و مناسب‌تر خواهد شد. بسیاری از هتل‌های گران قیمت ابوظبی در نزدیکی سواحل این شهر واقع هستند. برای اینکه هتل‌های ارزان قیمت را اجاره کنید تا در کاهش هزینه سفر به ابوظبی موثر باشد، باید به مرکز و کناره‌های شهر برای اجاره هتل بروید.

هتل‌های لوکس و 5 ستاره

هتل‌های لوکس علاوه‌بر امکانات بسیار ویژه در موقعیت مکانی‌های بسیار خاصی قرار دارند. برای اقامت در این هتل‌های 5 ستاره باید هزینه‌ای بیش از 1000 درهم برای هر شب در نظر بگیرید.

هتل‌های میان رده

هزینه اقامت در هتل‌های میان رده از 300 الی 800 درهم محاسبه می‌شوند. این هتل‌ها با اینکه نسبت به هتل‌های لوکس امکانات کمتری دارند، اما با این حال دارای امکانات و خدمات کمی نیستند. انتخاب این هتل‌ها برای افرادی که می‌خواهند در کنار امکانات مناسب هزینه کمتری نیز پرداخت کنند مناسب است.

هتل‌های اقتصادی و مهمانسراها

امکانات هتل‌های اقتصادی معمولی و پایه هستند و صرفاً جهت اقامت و شب مانی به نیت کاهش هزینه سفر به ابوظبی انتخاب می‌شوند. حداقل از 50 درهم و نهایت نیز تا 200 درهم می‌توانید برای این موارد در نظر بگیرید.

 

هزینه گردشگری در ابوظبی

همانطور که می‌دانید، ابوظبی پایتخت کشور امارات است و این موضوع شهر ابوظبی را به یک شهر پُر از جاذبه‌های گردشگری متنوع و جذاب تبدیل کرد. برای اینکه با خیالی راحت و بدون دغدغه مالی (در اثر عدم اختصاص بودجه برای این کار) به گردش در ابوظبی بپردازید لیستی تحت عنوان هزینه گردشگری در ابوظبی را برایتان فراهم آوردیم.

هزینه بازدید از مکان‌های گردشگری ابوظبی

زمانی که به ابوظبی سفر کردید برای اینکه برای مدیریت هزینه‌هایتان برنامه‌ریزی دقیق و خوبی داشته باشید بهتر است از هزینه سفر به ابوظبی برای مقاصد گردشگری مطلع باشید. در این بخش هزینه گردشگری در ابوظبی لیست شده‌اند که بسیاری از آنها رایگان هستند.

مقصد

قیمت

مسجد شیخ زاید

رایگان

جزیره یاس

رایگان

برج‌های اتحاد

رایگان

بازار مرکزی ابوظبی

رایگان

ساحل کرنیش

رایگان

ابوظبی مال

رایگان

مرکز خرید یاس

رایگان

موزه لوور ابوظبی

63 درهم

شهربازی فراری ابوظبی

240 درهم

یاس واتر ورلد

320 درهم

پیست یاس مارینا

2000 درهم

 

هزینه خورد و خوراک در ابوظبی

با توجه به عواملی مانند نوع مکان و سبک غذایی که انتخاب می‌کنید، هزینه خورد و خوراک در ابوظبی متفاوت است. اگر اهل رستوران هستید می‌توانید رستوران‌های بی‌نظیری با تنوع بالای غذایی در این شهر پیدا کنید.هزینه متوسط در یک رستوران لوکس بین 500 تا 1000 درهم امارات برای هر فرد خواهد بود. این رستوران‌ها اغلب غذاهای بین‌المللی یا محلی با کیفیت بالا، امکانات ویژه و گاهی چشم‌اندازهای زیبایی از شهر یا ساحل را به شما عزیزان ارائه می‌دهند.

هزینه غذا در رستوران‌های معمولی چیزی بین 100 الی 300 درهم است. برای کاهش هزینه سفر به ابوظبی و هزینه غذا در ابوظبی می‌توانید رستوران‌های میان رده و معمولی را انتخاب کنید.

هزینه فست فود در ابوظبی

نهایت تا 100 درهم می‌توانید غذاهای فست فودی و ارزان را میل کنید. البته که برای تمام وعده‌ها نمی‌توانید فست فود را در نظر بگیرید. با این حال چنین مواردی برایتان کم هزینه‌تر خواهند بود. می‌توانید حتی با هزینه‌ای حدود 30 درهم ساندویچ مک دونالد را برای خود سفارش دهید. 

هزینه مواد غذایی در ابوظبی

لیست هزینه مواد غذایی را در ادامه آماده کردیم، زیرا ممکن است بخواهید این موارد را از سوپرمارکت‌ها خریداری کنید و خودتان در محل اقامت غذاهای خانگی میل کنید. این لیست حاوی میوه‌جات و نوشیدنی‌ها نیز است.

ماده غذایی

قیمت متوسط (درهم)

شیر (1 لیتر)

7 درهم

نان سفید (500 گرم)

5 درهم

برنج سفید (1 کیلوگرم)

7 درهم

تخم‌مرغ (12 عدد)

11 درهم

پنیر محلی (1 کیلوگرم)

30 درهم

فیله مرغ (1 کیلوگرم)

27 درهم

گوشت گوساله (1 کیلوگرم)

42 درهم

سیب (1 کیلوگرم)

8 درهم

موز (1 کیلوگرم)

6 درهم

پرتقال (1 کیلوگرم)

6 درهم

گوجه‌فرنگی (1 کیلوگرم)

5 درهم

سیب‌زمینی (1 کیلوگرم)

4 درهم

پیاز (1 کیلوگرم)

4 درهم

کاهو (1 عدد)

5 درهم

نوشیدنی‌هایی مانند (چای، قهوه)

10 الی 30 درهم

 

هزینه حمل و نقل در ابوظبی

برای حمل و نقل در ابوظبی گزینه‌های مختلفی اعم از تاکسی، اتوبوس، تاکسی اینترنتی و همچنین اجاره خودروی شخصی در اختیار دارید:

·       هزینه تاکسی در ابوظبی: هزینه پایه 12 درهم (هزینه هر کیلومتر برای مسیرهای بیشتر 1.82 درهم)

·       هزینه اتوبوس در ابوظبی: حدود 2 الی 4 درهم

·       هزینه تاکسی اینترنتی: با توجه به مسیر و زمان سفر متغیر است. (با این حال بیشتر از تاکسی معمولی هستند)

 

اجاره خودرو در ابوظبی

با اجاره خودرو در ابوظبی راحتی و انعطاف پذیری بالایی را تجربه خواهید کرد. نیازمند هر سری رفتن به ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس و حتی پرداخت هزینه‌های گزاف بابت تاکسی‌های اینترنتی نیستید. برای چند روزی که مدام باید به مکان‌های مختلف برای تفریح و سرگرمی و بازدید بروید می‌توانید خودروی شخصی برای خود اجاره کنید. با اجاره خودرو در ابوظبی از لحاظ زمان و مکان آزاد خواهید بود و هر زمان در هرکجا که دلتان بخواهد رفت و آمد می‌کنید. 

هزینه بنزین در ابوظبی

ابتدا باید بگوییم که هزینه بنزین در کل کشور امارات میان 2 الی 3 درهم است. در ابوظبی، چهار نوع سوخت بنزین مورد استفاده قرار می‌گیرد که عبارتند از:

1.      اسپشیال (اکتان 95): اکتان 95 یک نوع بنزین استاندارد است که برای خودروهای سواری استفاده می‌شود.

2.      سوپر (اکتان 98): تامین اکتان بالا برای خودروهایی که عملکرد بالایی دارند. (همانند موتورهای توربوشارژ)

3.      ای پلاس (E-Plus) اکتان 91: این سوخت در واقع یک گزینه اقتصادی اما دارای اکتان پایین است. (مناسب خودروهایی که به اکتان بالا نیاز ندارند)

4.      دیزل: سوختی که بیشتر برای ماشین‌های سنگین و برخی از خودروهای دیزلی سواری استفاده می‌شود.

این انواع سوخت در اکثر پمپ‌بنزین‌های ابوظبی موجود هستند و رانندگان می‌توانند بر اساس نیازها و پتانسیل خودرو، نوع مناسب سوخت را استفاده کنند.

 

جمع‌بندی مطلب

برای سفر به ابوظبی، برای اینکه مدیریت مالی و هزینه‌های درستی داشته باشید باید هزینه سفر به ابوظبی را محاسبه کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا خود را برای تفریحات و بازدید از مکان‌های مختلف آماده کنید. زمانی که این حداقل هزینه سفر به ابوظبی را ندانید ممکن است در مواقعی از سفر خود به چالش‌های مالی بر بخورید. بنابراین ما سعی کردیم در این محتوا به شما اطلاعات کامل در مورد هزینه سفر به ابوظبی را بدهیم.